29 april 2017

Agility i Tranås

Idag for vi till Tranås, jag, Anna och hundarna. Elvira var endast anmäld till hoppklasserna varav den första skulle gå allra först på dagen och den andra allra sist. Typiskt! Vi hade ingen lust att åka jättetidigt så jag bestämde mig alltså för att strunta i Elviras första lopp. När vi väl var på plats höll medium fortfarande på och det var väl sådär 25 hundar kvar. Jag kollade in hur banan såg ut och bestämde mig för att springa den trots att jag inte hade banvandrdat. Vi startade som sista ekipage och nollade loppet. Duktig Elvira. Banvandring är överreklamerat :):).

Winna gjorde ett fint nollat hopplopp och hamnade på nionde plats. Det räckte, hör och häpna, till en SM-pinne. När man väl har kastat in handduken om de där SM-pinnarna då plötsligt händer det. Nåja, det var ju tre som saknades så nu var det två kvar.

Sedan var det två agilitylopp för Winnas del. I det första av dem lyckades jag glömma några hinder så det blev disk. Winna nollade i alla fall på det jag visade kan vi väl säga. Det andra loppet var en riktigt springbana som de flesta nollade. Så även vi. Det räckte till en elfteplats. Här nollade Anna och Zoe, blev sexa och fick en SM-pinne. Skitsnyggt.

Och så var det dags för det sista hopploppet. Också en snabb springbana. Winna nollade och trots ett jättefint lopp räckte det "bara" till en tolfteplats och vi blev då utan SM-pinne. Synd men också ganska skönt för annars hade jag varit tvungen att åka till Stockholm södra om två veckor och göra ett försök på den där sista pinnen. Nu kan jag lugnt stanna hemma. Även Elvira nollade sitt hopplopp. Inte illa att vi nollade totalt fem av dagens sex lopp. Kunde ha blivit sex av sex om inte jag hade klantat mig. Kan lova att benen är tunga och trötta nu. Det var sjukt jobbigt att springa på ojämna utomhusbanor. Men det känns visst såhär varje år tror jag. Kan det vara en anledning till att komma igång och springa kanske...

Inga kommentarer: