11 mars 2017

Söderköping - Västra Husby

Och så kom våren. Ja, det där vädret har verkligen förmåga att skifta. Onsdag - pulsa i snö. Lördag - härlig vår. 

Långtur längs kanalen med Bästis C och Jill. Ända från Söderköping till Västra Husby där vi blev upphämtade med bil. 

Soligt och alldeles väldigt skönt men extremt smutsigt. Jag bestämde mig för att helt enkelt inte bry mig om att hundarna såg ut som lerfigurer. 

Men väl hemma var det bara att ta hand om eländet. Det var nästan omöjligt att få allt grus att lossna från pälsarna. Elvira hade klarat sig bäst eftersom hon är högre än sheltisarna. Dessutom hade hon ett tunt täcke så hennes mage var torr och fin. Dock var hon ändå i behov av bad så en och en fick de utstå rengöring. Tror jag väntar ett tag innan jag tar den turen igen. Men som sagt, en fantastiskt härlig dag som avslutades med Mellofinal hemma hos bästis C.

Inga kommentarer: