11 februari 2017

Klass 1 i Linköping

Arya och jag har varit och tävlat. Platsen var en helt otroligt lyxig ridanläggning i Linköping, Smedstad Ridsportcenter. Fint som attan och något helt nytt för Arya. Vi har aldrig varit i ett ridhus, aldrig tränat på ridhusunderlag och vi kan konstatera att den unga hunden är ganska miljökänslig.

Första loppet, en hoppbana där jag tänkte att det svåraste skulle bli att ta däcket i fart innan en tunnel. Men vi kom aldrig dit. Arya var helt utflippad och kunde knappt ta ett hinder, och absolut inte slalom. Hon liksom såg inte slalompinnarna. Gång på gång försökte jag skicka henne på slalom men hon bara skällde på mig och sprang förbi oavsett om jag tog det från höger eller vänster. Till slut kände jag att vår tid på banan var förbrukad och gick av.

Agilityklassen gick lite bättre. Det var ingen bana jag gillade nåt vidare. Tyckte det var en del konstiga vinklar, men nu var hon mera med men kunde inte kontrollera underlaget. Hon tryckte inte på som hon brukar och när hon gjorde det vid något tillfälle tappade hon fotfästet och rullade runt flera varv. Lilla pluttan, hade det inte lätt. Men vi kämpade oss igenom banan och jag var ändå rätt nöjd när vi diskade tog oss i mål. Helt klart ytterligare en erfarenhet rikare.

Inga kommentarer: