3 december 2016

Hundmässa

Traditionsenligt har jag varit på det som förr kallades Stora Stockholm. Alltid roligt att mingla runt där och kul att även få springa agility. Dock vill jag inte ha med två hundar att ha koll på i trängseln så det här är Winnas tävling.

Tanken var förstås att vi skulle springa båda loppen men när klockan ringde vid 05 imorse hade jag ingen lust alls att gå upp. Ingen lust alls att ge mig iväg på egen hand i mörkret. Så jag bestämde mig för att sova ett par timmar till. Det var inte viktigt att springa det inledande agilityloppet, även om det hade varit roligt. Det var mera värt att få sova.

Det fick istället bli lite mera trevligt med ett hopplopp, umgänge med brorsan och hans tjej och även med dottern som bestämde sig för att möta upp för att sedan följa med hem. Tyvärr blev det en disk hopploppet. Inte för att vi hade haft någon större chans på pinne ändå, men att nolla är ju roligare än att diska sig. Får trösta mig med dotterns närvaro.

Inga kommentarer: