16 november 2016

KM i agility

Träffade sonen vid lunchtid och gick en sväng i Kättsäterskogen. Bra uppladdning inför kvällens KM.

Alla tre hundarna fick vara med och tävla. Winna och Elvira nollade hopploppet som var en lagom lätt bana som många kom igenom. Dock inte Arya. Hon hittade på lite bus och röjde runt lite innan hon tyckte att det var dags att fokusera på banan. Sedan gick hon fint en stund. Ett staket var lite för svårt så där hamnade vi fel. De två sista pinnarna i slalom hade hon inte riktigt tid med men på det stora hela var hon duktig.

Agilityklassen var lite svårare så med Arya valde jag att godisbelöna starten och sedan sprang vi lite som vi tyckte. Jag belönade kontaktfälten för hon gillar verkligen inte gungan och det gör att hon även tvekar på balansen. Men bra träning. 
 

Winna gick jättefint. Tyvärr fastnade jag med foten i gräset och ramlade. I och med det drog jag henne förbi a-hindret och fick en vägran. Lite surt men mot supersnabba Anna och Zoe hade vi ändå inte haft en chans. En tredjeplats blev det i alla fall så det var ju inte illa. 
 


Elvira, min fantastiskt stabila lilla tjej nollade agilityloppet också men blev slagen av Anders och Isak så vi blev tvåa. Jag är jättenöjd med hennes lopp. Hon med tror jag :)

Härligt att kunna ordna KM i fina LarsA-hallen. En riktig ljuspunkt i höstmörkret. Drygt 30 ekipage kom till start. Det var också fantastisk bra tycker jag. Några hade fallit bort pga skada/sjukdom och några kunde inte vara med av andra anledningar, så tänk vilket agilitygäng vi är i Söderköping :)

Inga kommentarer: