25 oktober 2016

Ätit och firat

Herregud vad jag har ätit en massa onyttigheter idag. Fram till salladen på lunchen var allt frid och fröjd men sedan....

På eftermiddagen firade vi en kollega som har blivit pappa. Då blev det gigantiska chokladbollar. Efter det hade jag inte behövt äta mer under resten av dagen.

Efter jobbet åkte jag till min farmor och firade hennes födelsedag. Mysigt att träffa min syster och en av hennes döttrar där. Det var länge sedan vi sågs. Mindre mysigt att det bjöds på pizza. Alltså det var inget fel på pizzan, men efter den chokladbollen kändes pizza lite mäktigt :). Fikabrödet var det ingen som tog av kan jag upplysa om.

Gissa känslan när jag sedan kom hem och sambon hade bakat äppelpaj, hehe. Pajen var också god, men nu vill jag inte äta mer på en vecka känns det som. I alla fall inte onyttigheter. Önskar jag kunde behålla den känslan lite längre än tills jag somnar...

Och så två toppenbra saker:
1. Dottern är hemma och stannar ända tills på söndag.
2. Hon klarade tentan hon har haft sådan ångest för. Hurra!

Inga kommentarer: