4 september 2016

SM-klara!!!!

Det var ingen vidare uppladdning inför tävling att vara på fest dagen innan och knappt sova några timmar. Men vill man så kan man.

Idag var första gången vi körde med laget efter Stacys tragiska bortgång. Det innebar också att vi nu har en ny lagkonstellation. Välkomna till laget Anna och Zoe.

Fyra chanser hade vi. Jag schabblade bort tre. Med Winna! Vi var inte riktigt vältajmade och i de två första loppen gjorde jag fel som startade med Ajaj före Winna. Det resulterar ju alltid i att jag blir för hetsig och springer ifrån henne.

Ajaj var en riktig guldhund. Han sprang så fint och lyssnade hur bra som helst. Vi nollade alla fyra loppen. Turligt nog skärpte jag upp mig med Winna också i sista loppet och nollade. Så gjorde även Zoe och Jack.

Eftersom det var en lätt bana med många nollor visste vi inte om våra tider skulle räcka till placering. Efter lång spänd väntan visade det sig att vi blev tvåa och därmed är vi också SM-klara!!!!! Lycka! Även om det är långt till Östersund :). (Där går SM nästa år.)

Inga kommentarer: