18 september 2016

Östgötamästerskap 2016

år var det Linköpings tur att arrangera ÖM så imorse bar det av mot grannstaden. Först ut av mina hundar var Elvira. Hade först inte tänkt starta henne individuellt men fick lov att efteranmäla då hon har känts bra i ryggen och jag var sugen på att få tävla där jag hade något att kämpa för. Och vi kämpade oss i mål med ett nollat hopplopp. Jippi! 

Sedan Winnas individuella. Hon gick helt ok, men naturligtvis höll det inte utan hon smet in framför fötterna och tog ett hinder från fel håll. Attans! 

Efter det var det Elvira igen. Agilityklass den här gången. Det har vi inte tävlat på ett tag. Men vi har vilat oss i form så vi lyckades nolla även här. Det räckte till en sammanlagd andraplats. Älskade fina Viran vad glad jag blev. Hon också som äntligen fick springa agility på allvar igen.

 För Winnas del ville jag spara lite på henne men tänkte att det var bra att träna sitta kvar i starten samt kontaktfält. Det blev en tjuvstart som vi tog om, och tre försök på balansen innan hon tog den korrekt, så det var nog bra tänkt :). 

Efter de individuella klasserna var det dags för lagen. Elvira tävlade tillsammans med Selma och Grappa. Här lyckades vi sätta vårt tredje nollade lopp för dagen. Gissa om jag var glad. Laget hamnade på en andraplats. Hurra! 

Och så Winnas lag då. Hon tävlade med Zoe och Ajaj. Jag tänkte verkligen hålla ihop det loppet för vi ville VINNA! Och höll ihop gjorde vi! Östgötamästare i lag även detta år! Wiiii vad kul :)

Inga kommentarer: