21 september 2016

Gastroskopidags för dottern

Det är väldigt mysigt att ha dottern hemma. Även om det är en snabbvisit och anledningen inte är jätterolig. Medan hon tog det lugnt på morgonen gick jag och hundarna en väldigt skön promenad. Sedan uppskattade de att kunna ligga och sola på tomten. 

Dottern och jag åkte in till stan en sväng innan det var dags att åka till sjukhuset för den inte alltför roliga gastroskopin. I pappren vi hade fått hem i förväg stod det att hon kunde få lugnande medel innan undersökningen. Väl på plats visade det sig att de inte var så pigga på att ge det. Fördelen med att strunta i det var förstås att hon skulle må bättre efteråt.

Hon var modig och körde utan. Jag var med i rummet men när sköterskan sa att jag kunde stå vid britsen och hålla dottern i handen sa både jag och dottern att det nog var bäst att jag satt kvar på stolen en liten bit därifrån :). Vi ville ju inte ha en svimmande mamma vid sidan. Mera stjälp än hjälp :).

Undersökningen gick rätt bra faktiskt. Inte var det roligt såklart men det gick förhållandevis snabbt. Jag vågade till och med titta upp ibland, på skärmen som visade magen från insidan.

Något fel kunde de inte hitta. Bra eller dåligt? Bra på ett sätt men det hjälper ju inte bort illamåendet. Några prover togs och svar på dem får vi inte förrän om fyra-fem veckor.

En timme efter undersökningen fick hon äntligen äta. Hungrig som en varg. Jag med för den delen. Sedan bakade vi kladdkaka för sonen med flickvän skulle komma förbi en stund. Mysigt att ha dem alla på plats samtidigt. Bara sambon som inte fick vara med. Någon måste ju jobba...

När dottern åkte tillbaka till Uppsala blev det en stunds agilityträning på klubben. De var så duktiga alla tre. Även sonens flickvän som sprang lite med Arya. Skulle så gärna vilja träna lite fokuserat med Arya ett tag men det är så svårt att få tiden att räcka till.

Inga kommentarer: