24 september 2016

Agilitycert....eller inte

Tävling i Jönköping idag. Pia och jag bestämde oss för att strunta i första loppet för att kunna sova en timme extra på morgonen. När vi väl var på plats pågick sista banvandringen så vi stannade bilen och sprang till varsin bana. Hon hann gå 1,5 varv på smallbanan och jag två varv på mediumbanan. Bättre än inget :).

Jag strök dock Winna från första loppet. Kändes lite jobbigt att försöka memorera två banor utan att ha gått dem. Huvudsaken var att Elvira fick springa. Hon var bara anmäld till två lopp och Winna till fyra. Det loppet nollade vi men fick lite tidsfel. Borde ha haft en vägran också. Men domaren dömer.

Winna diskade sig i sitt första hopplopp, nollade agilityloppet (såklart...) och diskade sista hopploppet. Elvira nollade även sitt andra hopplopp. Utan tidsfel den här gången.

Typiskt nog, men föga förvånande, blev det ännu en agilitypinne till Winna. Det var såklart kul men hade varit hundra gånger kuligare om det varit en hoppinne.

Desto roligare, men högst förvånande, var det att prisutdelaren meddelade att vi fick ett cert! Jag frågade om det verkligen var så och hon sa att det var 91 starter och då hade hon ju rätt. Tänkte inte mera på det utan var mest glad.

Har nu i efterhand kollat antal starter och kan konstatera att det bara var 77, alltså cert ner till åttonde plats (vi kom på tionde). Inte roligt förstås, men jag överlever :).

Som arrangör vet jag att Sagik tävling inte är tillförlitligt när det kommer till antal startande. Systemet räknar in de strukna till antalet startande och då blir det fel. Detta syns inte för de tävlande men i en vy som man som arrangör använder. Verkar vara det som har hänt här. Väntar mig ett mail från tävlingsledaren när tävlingen är slut. Bara att lämna tillbaka certrosetten och se glad ut :).

Inga kommentarer: