11 juni 2016

Blåbäret

Hon är ett riktigt blåbär den där Arya :). Catharina skulle ha en inoff idag och jag tog med mig dogsen och åkte dit. Arya fick testa på sitt livs första blåbärsklass. En enkel bana med bara hopp och tunnlar.

Lätt var en sanning med modifikation för långa raksträckor har jag aldrig tyckt varit enkelt. Inte den här gången heller. När jag tog av Arya kopplet tyckte hon först att det var viktigt att springa iväg och kolla lite annat.

När hon väl kom till mig hoppade hon första hindret och det var ju bra. Sedan hoppade hon och sprang lite som hon tyckte, galningen :). Inte många rätt där, haha. Men hon tyckte det var ganska ballt.

Sedan fick hon springa några hinder i hoppklassen. Då var hon bättre fokuserad. Avslutningsvis fick hon testa balanshinder för
de är av annan modell än de på Bruksa. Det var inga problem. Hon var lika sugen på dem som hon brukar vara.

Vi har långt kvar tills vi står på startlinjen, men när vi väl är där kommer det bli skitbra. Det är jag övertygad om :).

Inga kommentarer: