15 maj 2016

Kortet närmar sig

Det där gröna kortet jag håller på att ta är inom räckhåll. Idag var det ett skriftligt test. Låter avancerat eller hur? Det var det inte. Nio frågor varav åtta med svarsalternativ. Fem rätt behövdes för att bli godkänd. Blev man inte det fick man göra om med en gång. Jag blev godkänd på första försöket. Nästa gång är det uppspel. Får hoppas jag kan föra mig på banan så det blir godkänt även där :).

Pricken över i med golfen är att jag får umgås med min familj. Idag var både sonen och dottern med och slog på rangen. Hur mysigt som helst. Har jag sagt att dottern också går kurs? Tillsammans med sonens flickvän och hennes bror. Värsta familjesporten :).

Vi har röjt ut allt från tvättstugan också för imorgon börjar renoveringen... Fy för tiden fram tills det blir klart.

Inga kommentarer: