1 maj 2016

Karlskoga, lag

Åkte till Karlskoga för fyra chanser på sista SM-pinnen. Förutom Elvira skulle jag även tävla med Theo i laget för hussen var nyopererad.

Det var blött och väldigt mjukt och geggigt på planerna. Inget underlag som Elvira gillar. Trots det nollade hon tre lopp min fina, fina tjej. I sista loppet hade hon ingen lust längre. Bara vägrade göra färdigt slalom. Vi försökte säkert fyra gånger men hon gick bara ur. Hur konstigt som helst, men hon var inte ensam. Det var många hundar som krånglade med slalomet i det loppet så något var det.

Theo och jag diskade oss i första loppet. En startraka som jag inte visste riktigt hur jag skulle lösa gick förstås åt skogen. I resten av loppen tycker jag vi jobbade ihop oss bättre och bättre. Några pyttemissar gjorde att vi åkte på en femma i varje lopp.

De blöta, geggiga planerna gjorde det väldigt tungt och jobbigt att springa. Jag var rätt trött efter varje lopp. Och mina nya fina goretexskor ser inte nya ut längre :)

Jag önskar att jag kunde säga att det var värt att åka till Karlskoga idag, men tyvärr saknas fortfarande sista SM-pinnen. En sista chans på lördag5 i Linköping.
Hoppas!!!!!!!

Inga kommentarer: