13 februari 2016

En känsla att leva länge på

Inoff-tävling i Kungsör, deltävling två. Härligt att åka och tävla igen och härligt att inte behöva gå upp mitt i natten. Lätta fartfyllda banor. Tyvärr halt underlag. De behöver verkligen byta ut gräset där. 



Första hopploppet nollade båda hundarna. Winna två sekunder snabbare än Elvira men Winna hamnade på sjunde plats och Elvira på femte. Tuffare konkurrens i small alltså. 

I andra hopploppet halkade Winna omkring riktigt illa. Rullade runt två varv efter en tunnel och efter det var tempot inte högt kan jag lova. Men hon kämpade på lilla hjärtat. Själv fick jag ångest av rädsla att hon hade skadat sig men det verkar ha gått bra. 

Elvira gjorde ytterligare ett fint nollat lopp och jag blev så glad. Två nollade lopp utan ett endaste skutt mot mig. Den här sköna känslan ska jag leva länge på när det gäller Elvira. 



Sista loppet, en agilityklass, fick bara Winna köra. Jag vill vara lite rädd om Elviras rygg så två lopp fick räcka för henne. För Winnas del handlade det om att höja henne efter det tråkiga loppet innan. Hon kändes faktisk glad och sugen igen. Borde ha nollat men hoppade kontaktfältet på balansen så vi tog om och blev diskade. Fint för övrigt :). 

Blev väldigt medveten om hur mycket jag älskar de där två små trollen idag. Livet kan ändras så fort. Fick veta att en hundvän och hennes pappa krockade med bilen. De skadades men inte livshotande tack och lov. Tyvärr miste en av deras hundar livet i krocken. Sörjer med dem <3

Inga kommentarer: