9 januari 2016

Tävlingabstinens

Det känns otroligt tävlingsfattigt just nu. Saknar t ex tävlingsdagarna på Kistamässan som jag alltid brukar åka på men som i år inte arrangerades. Har för mig att det även brukar vara någon annan tävling i Sthlm i januari. Nu är det helt dött.

Valde därför att anmäla till inoff-cupen i Kungsör både idag och nästa tillfälle i februari. Tyvärr kommer jag inte kunna vara med sista gången i mars.

Det var i alla fall väldigt roligt att komma iväg. Tre lopp var för hundarna som båda två var lika glada som jag och som sprang duktigt. Varsin fjärdeplacering som bäst.

Igår var jag extremt tveksam till om jag faktiskt skulle åka och tävla då vädret var snöigt och halt. Tursamt nog kunde jag samåka med Leif och hans fru. På egen hand hade jag nog inte gett mig iväg. Tusen tack för skjutsen och trevligt sällskap Leif och Birgitta!

Inga kommentarer: