28 november 2015

Sambon med på tävling

Kors i taket! Sambon följde med till Väsby idag där jag skulle tävla. Låter nästan för bra för att vara sant va?

Det var det också. Han lämnade av mig och sedan åkte han vidare till Barkarby för att kolla lite i affärer. Det var tydligen mindre tråkigt än att titta på agility.

Och den egentliga anledningen till att han följde med....ja, det var att vi skulle titta på en bil. Faktum är att det inte bara blev en titt utan nu är den min :). En Volvo V50 som förhoppningsvis ska ta mig och hundarna på många roliga äventyr framöver. Vem vet, sambon kanske också följer med :)

Tävlingen då - vi hoppade över första hoppklassen för jag hade inte den minsta lust att vara på plats kl 07.00 för banvandring. Sedan fick båda hundarna starta i hoppklass B. Winna skickade jag på fel hinder och Elvira tog ett eget initiativ som inte heller blev riktigt rätt.

Agilityklassen fick bara Winna köra för dels ville vi iväg och titta på bilen, dels hade Elvira haft ont i magen inatt och jag tyckte inte att hon skulle köra mer än ett lopp och dels igen så passade inte banan Elvira överhuvudtaget. För Winnas del blev det en skitfemma på balansen. Helt onödigt. Men det var en spännande start som var kul att testa.

Inga kommentarer: