3 oktober 2015

ÖstgötaMästerskap

Idag åkte jag Winna, Elvira och Ajaj till Finspång för att tävla ÖM. Sambon åkte till Sthlm för att springa Tjurruset. En aktiv dag alltså.

ÖM blev en väldigt trevlig tävling med roliga banor som jag tycker var väl anpassade i svårighetsgrad för den mix av ekipage som deltog. Mycket bra arrangerat också. Att det sedan gick väldigt bra för mitt lilla gäng gjorde inte dagen sämre förstås.

Jag sprang alltså med tre hundar och det blev totalt nio lopp och alla nollade. En del riktigt fina, andra lite mindre fina. Individuellt kom Ajaj tvåa och Winna fyra i small. Elvira blev tvåa i medium.

Lite surt på en vääääldigt vid sväng med Ajaj i agilityloppet som kostade en hel del tid. Det har man inte tid med när man förlorar totalt med 0,14 s. Men han gick grymt bra och jag njuter av farten när jag kör honom.

I lagloppen vann vi både i small och medium. Hur kul som helst! Fem fina rosetter, massor med choklad och en hel del annat smått och gott fick vi med oss hem. Vilken dag :)

Inga kommentarer: