5 september 2015

Lagtävling i Södertälje, dag 1

Jaha ja, fyra lopp var för Elviras respektive Winnas lag. Det blev åtta lopp för mig. Sedan skulle jag ju köra Ajaj också och det innebar ytterligare fyra lopp. Det brukar funka ganska bra att springa med två hundar om man springer först och sist, dvs med två hundar emellan.

Så skulle det ha varit idag men igår blev lagkompisen Stacy halt. Vi var alltså tre hundar och två förare i Winnas lag. Men gjorde det nåt? Ja, det var långa banor, de var ojämna och gräset var ganska högt = väldigt tungsprunget. Funkade jättefint med båda sheltisarna i första agilityklassen, men Jack drog tyvärr på sig en femma. Trodde inte det skulle räcka någonstans men vi blev fyra och tog en pinne :).

Hoppklassen var tyngre och krävde lite mer handling. Här nollade vi alla tre. Skitbra. Även det räckte till en fjärdeplats så det blev en pinne till. Kändes skitbra och jättekul. Vi var så himla nöjda och glada. Trött var jag visst också, beslutade mig för att inte köra mer med Winna och Ajaj. Dels för att spara på mig och dels för att jag inte ville starta Winna mer än så (rädd om hennes rygg). Vi är ju faktiskt redan sm-kvalade, dessutom så de här pinnarna var bonus.

Elvira var viktigare. Där var vi också bara tre, varav en låneförare tyvärr. Vi hade verkligen behövt vår fjärde ekipage för det gick åt skogen varje gång. Inte mycket att skriva om egentligen, men kort så var hon jättesvår att köra de först två loppen. Det var som om hon satt fast på mig. Men vi kom runt med någon femma typ. I tredje loppet gick hon mycket bättre. Vi nollade och Ayla nollade men Theo fick en femma. Skitsurt. Och i sista loppet blev det en femma på balansen för både mig och Ayla medan Theo nollade. Skit också. Inga pinnar idag :(. Nya tag imorgon!

Inga kommentarer: