26 september 2015

Jönköping dubblerad

Vi sov väl inte jättebra inatt, men några timmar blev det i alla fall. Kände mig inte direkt utvilad när klockan ringde 05.10. Men för att springa agility gör man visst nästan vad som helst. Helt sjukt egentligen...men kul.

Med Winna sprang jag alla fyra loppen. Hon nollade tre och tog två SM-pinnar. En av varje, alltså en i agility som vi inte behövde men också en i hopp som vi behövde desto mer. Lycklig blev jag då :).

Med Elvira sprang jag tre lopp. Två med en del fel och ett diskat. Det diskade hade en riktigt fin känsla som jag väldigt sällan känner i agilityklass med henne. Det var otroligt glädjande men förstås väldigt synd på hindret som togs åt fel håll. Sista loppet bestämde jag mig för att strunta i. Vi hade startnummer 90, lång väntan alltså. Jag valde att komma hem lite skapligt istället. Det var helt klart rätt beslut.

Rolig tävlingsdag var det och fint väder. Tyvärr var den ena banan ganska blöt.

Inga kommentarer: