12 september 2015

Från tomt till fullt

Den här helgen var alldeles tom i kalendern. En ganska ovanlig företeelse. När jag nämnde det för mamma undrade hon om jag var sugen på att göra henne sällskap och åka och titta på mattor. Hon ville köpa en ny till sitt vardagsrum. Javisst kunde vi göra det. Jag blev också med matta. Och nya gardiner :). Efteråt åkte vi till styvfar och blev bjudna på lunch.

Sonen behövde hjälp att sätta upp en lampa i taket i köket och självklart missar jag inte chansen att få träffa honom med flickvän så där mötte jag upp sambon och lampan sitter nu på plats.

Bästis C och N fick en smärre chock när jag inte skulle på hundtävling och tyckte att vi skulle ses och äta lite kräftor och Västerbottenostpaj. Ja, varför inte. I alla hast blev det alltså att köpa kräftor och även denna gång fick det bli svenska sådana. De var dock inte i närheten av lika goda som de vi köpte sist. De förra köpte vi på ICA i Valdemarsvik. De var fångade i Vättern och kokade i Gusum. De här köpte vi på ICA Maxi i Norrköping. Kommer inte ihåg vart i Sverige de kom i från, men de var som sagt inte alls lika goda. Inget fel på dem, men heller inget utöver det vanliga.

Dottern ringde upp på Skype så hon fick hänga lite med oss ikväll. Tror hon tyckte det var lite mysigt att "träffas". Det är verkligen fantastiskt vilka möjligheter det finns med dagens teknik. Så värst tom kändes inte den här dagen :)

Inga kommentarer: