11 juli 2015

Rosetter

När man börjar tävla känns det väldigt roligt med de fina rosetter man får när man placerar sig. Efter ett antal år och många rosetter senare känns det inte riktigt lika upphetsande. Vart ska man göra av dem liksom???

Theos rosetter, Elviras rosetter, Winnas rosetter.... Jag sparar definitivt inte alla och byter gärna rosett mot chokladkaka när det går på en del tävlingar :)

Ett ganska fint sätt att förvara dem utan att de tar så mycket utrymme är i en golvvas av glas. Jag köpte en på Ikea idag. Den kändes stor först men fylldes snabbt. Jag skulle behövt fler än en, men den får räcka.

Jag har sparat rosetter från alla tre hundarna. Vissa som betyder lite mer än andra, tex den rosa överst som är Elviras första klass 3-rosett från hennes första klass 3-tävling vilket också är min första klass 3-rosett eftersom Theo aldrig nådde dit innan han fick pensioneras. Certrosetterna betyder också lite mer men de tänker jag inte knyckla ner i vasen. De kanske jag till och med ramar in om vi når championat :). Den stora blå som hänger på kanten är Elviras klubbmästarrosett från förra året.

Inga kommentarer: