27 juni 2015

SM 2015 - dag 1

Tre nummerlappar att hålla reda på och tre olika tröjor att springa i :). Det var pirrigt i magen imorse när jag åkte till Linköping. Först ut var Winnas individuella. En lätt hoppklass med stora avstånd mellan hindren. Vi nollade tillsammans med väldigt många andra. Tiden räckte bara till plats 42 men vi nollade jag är så nöjd och glad med lilla Winna. Vi är vidare till morgondagen.

Efter lång väntan var det Winnas tur igen. Den här gången tillsammans med laget. Banan var helt ok. Lite lagom klurig. Tyvärr fick jag ett smärre hjärnsläpp och glömde banan för en sekund. Vi redde ut det utan hinderfel men drog på oss aningens tidsfel. Ajaj nollade, Affe disk och Jack en femma med lite tidsfel. Vi är med imorgon men startar från en niondeplats.

Sedan var det Elviras tur att springa med laget (äntligen tyckte hon). Banan var lång med långa avstånd och passade oss egentligen inte jättebra, men vi nollade och jag är supernöjd med det loppet. Klart bästa idag. Socker disk, Ayla lite tidsfel och Theo en femma med lite tidsfel. Vi är också med imorgon och startar från en åttondeplats.

Jättekul var det också att jag hade en stor hejarklack bestående av sambon, svärmor, svärfar och svågrar med familjer. Jag uppskattar verkligen att ni kom <3. Det betydde mycket för mig. Kul också förstås med de klubbkompisar som var där och hejade!

Mindre kul var dock att Winna blev påflugen av en av sina laghundar efter lagloppet. Hennes självförtroende behöver verkligen inte sådant. Jag är ju rätt känslig när något händer med mina hundar och blev både jätteledsen och arg. Turligt nog har hon ju en del päls, så det blev ingen fysisk skada. Absolut att hon inte skulle ha luktat på en godispåse som låg mitt framför näsan på henne men som tillhörde någon annan, men när man har hundar som aldrig någonsin skulle göra utfall för sådana saker så är man inte så snabb i tanken på att det kan hända. Vi gick snabbt därifrån och jag gjorde vad jag kunde för att peppa och boosta henne. Hoppas hon har skakat av sig obehagskänslan till imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du puffade på oss, så vi kom iväg att titta på dig. Trivsam stämning och massor av fina hundar att se. Och vilket fantastiskt väder! Din trevliga klubbkompis Pia, som lånade mig sin sköna stol, gjorde också dagen extra behaglig. Tack!/ Anna-Lisa