13 juni 2015

Österåker dag 2

Trött men lycklig går jag och lägger mig ikväll. Började dagen med en promenad till en sjö som hundarna kunde bada i. De var lyckliga och röjde som galningar. Winna jagade Treo och simmade mer än hon någonsin gjort. Elvira var den enda som avstod. Hon röjde i skogen med de andra efteråt istället.

På tävlingsplatsen började dagen med de individuella loppen. Agilityklassen gick skit med båda hundarna. När det var dags för hoppklassen var det rejält varmt och båda hundarna var sega som sirap. De nollade visserligen men på usla tider. Självförtroendet och orken i botten till lagloppen.

Men det blev bättre. Det mesta faktiskt. Lite svalare väder till att börja med, gjorde susen för orken. I agilitylagklassen fick jag starta sist i vårt lag för att kunna ta om kontaktfält om det fanns utrymme. Det fanns det, tre nollade lopp innan jag gick in. Och naturligtvis hoppade hon. Och vi tog om och gjorde rätt. Elvira hoppade också kontaktfältet på balansen, och jag höll på att glömma banan. Men vi kom rätt men med fem fel. Hoppklassen hade bra fart och flyt. Båda hundarna nollade och ingen kändes trött eller seg.

Resultat för lagloppen blev helt fantastiska. Två vinster med Ajwistja (Winnas lag). Innebär två SM-pinnar också. Otroligt roligt. Och minst lika roligt att med Elviras lag, 2+2, ta hem två andraplatser och två SM-pinnar.

Inga kommentarer: