27 maj 2015

Sommarkänsla...en stund

Var uppe skapligt på morgonen. Skulle till Ywonne för att stämma av läget med hundarna. Det går åt rätt håll som tur är. Det var så skönt på klubben på morgonen (Ywonne har sin mottagning där). Solen sken, fåglarna kvittrade och vi var alldeles ensamma.

Sedan fortsatte vi till landet. Det var också helt fantastiskt skönt. Jag lade mig på bryggan och bara njöt av att känna solen värma. Hundarna strosade runt och nosade men kunde efter en stund, även de, lägga sig ner och bara njuta. Vi fick en liten glimt av sommarkänsla.

Vi gick en promenad och tittade runt i området. Sedan vatten och avlopp drogs ut dit har det hänt en hel del på nybyggnadsfronten. Tyvärr, tycker jag. Snart är landetkänslan försvunnen och ett nytt villaområde har växt fram. Jag önskar att man kunde bygga med den känslan åtminstone. Jag fattar inte att man målar ett stort hus svart t ex. Det passar så illa in i miljön.

En positiv sak är att det har anlagts en liten sandstrand ute på en udde. Jag såg genast chansen att hundarna kanske kunde få bada där.

På kvällen var det avslutning på agilitykursen jag och C hållit. Vilka otroligt duktiga kursare vi har haft. Så kul att så många har träningsviljan och tävlingslusten. Och vilka helt fantastiska hundar. De kommer att gå långt allihop. Det är ändå skönt att kursen är slut för jag känner mig lite trött nu. Precis som alltid har maj varit en månad med massor av aktiviteter. Sommarkänslan försvann förresten på kvällen. Det var alldeles iskallt och jag frös som tusan.

Inga kommentarer: