19 april 2015

Mikaelakurs dag 2

Jag har ägnat mig åt agility och sambon har roat sig med sin nya leksak, racercykeln :) 100% aktivitet alltså.

Andra dagen på kursen har gett mig ännu fler handlingsalternativ. Nu gäller det bara att träna vidare så att de verkligen sitter och framförallt att se när de ska användas i en bana så jag inte alltid hamnar i min traditionella handling.

Lärdomar efter helgen är att Winna kan massor. Hon behöver inte hålla-i-handen-handling längre. Jag måste lita mer på henne och skicka och sticka. På det viset kanske vi kan höja tempot ett snäpp.

Det var första men absolut inte sista gången jag gick kurs för Mikaela Holegård. Jag tycker hon har massor av kunskap att dela med sig och hon gör det på ett väldigt pedagogiskt och inspirerande sätt.

Inga kommentarer: