11 april 2015

Askersund

Säsongens sista inomhustävling hölls i ett ridhus i Askersund. Det är alltid roligt att åka dit och tävla, så också idag. Kan hända hade jag hoppats på bättre resultat, men hundarna jobbade på fint och jag kunde återigen konstatera att det är ganska jobbigt att springa dubbla lopp med båda hundarna när banorna går parallellt. Jag har blivit bättre på det, men långt ifrån bra.

För Elviras del blev det ett fint inledande hopplopp men tyvärr kom hon bakom ryggen på mig och gick fel in i slalom. Fem fel och tidsfel. Sedan tre disk. Inga dåliga disk, men disk. Hon var i alla fall väldigt säker på att hon hade gjort toppenlopp, mitt hjärta <3. SM individuellt blir nog tufft nu. Bara Tranås kvar. Men hon ska ju dit med laget så vad gör väl det.

Winna började med ett nollat agilitylopp som jag kände mig riktigt nöjd med. En stor sväng men annars fint. Det blev en 20e plats... Sedan ett hindernollat hopplopp som innehöll många långa svängar och lite skrik och panik. Kändes väl inte toppen direkt, men där blev det en tiondeplats och SM-pinne. I nästa hopplopp glömde jag banan och var allmänt förvirrad och i sista agilityklassen blev det också en disk. Jag var nog lite väl trött och handlade otydligt. Men summan av kardemumman blev en rolig tävlingsdag med glada hundar och fina agilityvänner.

Dagens minus var att Winnas lagkamrat Jack gjorde sig illa och blev halt. Inte roligt. Ingen rolig dag för C som sedan under kvällen dessutom fick låta fina Ebba somna in. Hon blev nästan 16 år.
RIP Ebba!

Inga kommentarer: