21 mars 2015

Viktigheter

En viktig sak idag var att åka på tävling till Linköping. Så roligt! Det var så viktigt att jag prioriterade det framför att träffa Damklubben. Synd att det skulle krocka. Jag kunde ha varit med i princip vilken helg som helst i februari och mars men ändå var det tvunget att bli just den här helgen. I alla fall gick hundarna väldigt bra idag. Båda gjorde två nollade lopp och ett diskat. Båda hade en fjärdeplats som bäst, båda tog varsin SM-pinne och fick varsin rosett (som jag sedan bytte mot två chokladkakor). För Winnas del var det en bonuspinne och för Elviras del gjorde det att hoppet om individuellt kval till SM fortfarande lever. Två pinnar kvar nu. Jag har ju egentligen lagt individuellt SM för Elvira på hyllan, men det där hoppet, det lever och spirar inombords:)

En annan viktig sak, i alla fall för sonen, är att han äntligen har fått nycklarna till lägenheten. Idag påbörjades målning och lite annat fix för att det ska bli fint. Mitt jobb blir visst att städa imorgon, för den tidigare flyttstädningen lämnade en del i övrigt att önska...

Inga kommentarer: