19 mars 2015

Hur kan man bara???

Sitter på tåget till huvudstaden. Resan tar längre tid än planerat på grund av ett växelfel. Jag kommer bli sen till mitt möte och är glad att det ändå bara är ett möte och inte en utbildning jag ska hålla.

För att fördriva tiden läser jag lite bloggar. Hamnar på en kändisblogg och läser till min förskräckelse att hen skulle till Junibacken med sina barn och eftersom det var soligt ute vågade hen inte lämna hunden i bilen. Det var ju i och för sig bra tänkt.

Vad hen istället vågade var att ta med en filt till hunden och sedan binda den i ett staket utanför Junibacken så den fick ligga i solen och titta på förbipasserande människor!!! Alltså, hur tänker man då??? Aldrig i livet skulle jag lämna någon av mina hundar på det viset. Tänk om någon tar hunden, är dum mot hunden, någon annan hund går till attack, hunden biter av kopplet och kommer lös, springer bort, blir påkörd eller Gud vet vad.

Jag blir så förbannad och undrar hur man kan komma på något så korkat. För mig är det helt obegripligt och faktisk också oförlåtligt. Varför lämnar man inte hunden hemma i det läget?

2 kommentarer:

Maria sa...

Såg att hon svarat alla "tanter", du va inte ensam om att reagera tydligen ;)

Maria sa...

Haha, såg det.