22 februari 2015

Inoff tävling

Det är inte så ofta jag anmäler till inofficiella tävlingar nuförtiden, och det hade jag inte gjort till cupen i Kungsör heller. Det hade däremot A med Ocki och Ella gjort. Eftersom jag hade lite tävlingsabstinens och Ocki blev skadad ställde jag frågan till arrangörerna om jag och Winna kunde få starta istället. Det fick vi och jag blev jätteglad. Tanken var att A och jag skulle åka tillsammans. Sedan fick Ella akut livmoderinflammation så stackars A hade plötsligt ingen hund att tävla och jag fick åka ensam. Det blev ju inte som vi hade tänkt oss precis.

Men jag åkte ändå och förutom att tävla passade jag på att träffa Sofia. Hon kom och hejade och hade med sig finaste Stella och en annan av hennes hundar. Så mysigt att träffa både Stella och Sofia. Winna gick fint i båda hopploppen (som kändes väldans lätta). Nollade men tiderna räckte inte till några vidare placeringar. I agilityklassen tog hon fel tunnelingång så där blev det disk. Jag kände mig i alla fall nöjd och det var kul att få tävla lite igen.

När vi hade tävlat klart åkte vi hem till Sofia, hämtade upp ytterligare en hund, och gick en promenad tillsammans. Jag tänkte att Elvira skulle få röja lite med storpudlarna men det gick hysteriskt vilt till så det blev inget av med det. Det kändes alldeles för riskabelt efter kastreringen. Hon får vänta lite till innan vi kör igång på den nivån.

Jag fick träffa gamle Rufus också. Fina, fina Rufus som blir 15 år i år. Tyvärr var det nog sista gången vi träffades. Han var glad men oj vad gammal han hade blivit.

Inga kommentarer: