4 februari 2015

Hunnit mycket

Det ser ut att lösa sig för sonen med en lägenhet till slut. Vi var och tittade i förmiddags och han har bestämt sig. En vän till mig har en insatslägenhet som hon vill hyra ut. Den är inte stor, men hyran är därefter så det blir förhoppningsvis jättebra.

Sedan var curlingmamman i farten och såg till att pyspunkan på sonens bil blev lagad. Jag känner mig inte bekväm med att ha honom på vägarna med en bil som har sämre vägegenskaper än nödvändigt när nu väglaget är som det är.

Hundarna och jag tog en lång skön promenad längs kanalen. Det är ju otroligt så mycket bättre man mår bara man får komma ut när det är dagsljus.

Sedan avslutade vi dagen med rallyträning i Svärtinge. De var så himla sugna och duktiga båda tjejerna att jag blev alldeles glad. Jag känner mig rätt nöjd med den här dagen även om det är väldigt blandade känslor för sonens flytt. Han är vuxen, jag vet, men det kommer att bli tomt här hemma.

Inga kommentarer: