20 februari 2015

Fredagsmys

Min kollega var sugen på att äta lunch på Texas och även om jag var där i söndags var jag inte ovillig på något sätt (observera att jag alltid brukar äta sallad...). När vi kom dit kunde vi konstatera att vi inte var ensamma om den tanken. Knökfullt. Vi hade varken tid eller lust att vänta hur länge som helst på sittplats och mat så vi gick vidare till Laxholmen. Det var nog ett par år sedan jag åt där senast och det lär nog dröja ett par år innan jag går dit igen. No more comments.

Tur att det var fredagstacos hos min styvfar. Jag menar, tacos är ju aldrig fel, och så lite vin till så blev det extra bonus. I alla fall för mig som så sällan dricker något. Har kanske aldrig skrivit det här i bloggen men sambon är allergisk mot alkohol så det blir inte mycket sånt drucket i det här hemmet. Väldigt bra på många sätt men det gör också att jag uppskattar ett glas vin lite extra när tillfälle ges. Alltid mysigt att träffas brorsan med familj och mor och styvfar. Tyvärr ville inte våra "barn" följa med. Sonen skulle ut med vänner och dottern är inte vidare förtjust i tacos så hon valde att stanna hemma.

Inga kommentarer: