8 februari 2015

Bästa älskling

Tur att min kära älskade sambo vill spendera lite pengar på mig. På förmiddagen åkte vi nämligen in till XXL och köpte skidor och pjäxor så att även jag ska kunna åka på längden. Sedan åkte vi hem och han fixade maten medan jag tog ut hundarna. Till middagen fick vi träffa sonens flickvän för första gången, eller vi träffade henne redan igår kväll men då hann vi inte prata många ord. I alla fall verkade hon jättegullig. Hoppas det blir något som håller i sig.

Efter att sambon gjort ett försök att valla mina nya skidor gav vi oss iväg till Petersburg. Ingen ska säga att det är lätt att åka längdskidor när man egentligen aldrig har lärt sig ordentligt. Men övning ger färdighet så det är väl bara att öva på. Idag gick det inte att åka så långt, blev väl cirka 3 km, för jag hade förstås glömt astmamedicinen hemma. Hur svårt ska det vara att komma ihåg att andas in lite sånt innan fysisk aktivitet?? Blir så trött på mig själv. I alla fall kan jag som vanligt konstatera att min överkropp är helt muskellös. Finns inte mycket kraft att hämta där. Får hoppas snön ligger kvar ett tag så jag får prova fler gånger.

Inga kommentarer: