17 december 2014

Resdagar

Jag kräks på att sitta i bilen just nu. I förrgår var jag i Nykvarn och igår i Borgholm. I helgen i Stockholm och några resdagar på jobbet även förra veckan. Idag skulle jag träna med hundarna i Borensberg men jag kände att det inte gick. Kroppen tackade nej helt enkelt. Och jag valde att lyssna på den!!

Jag ligger i sängen och vilar, ska gå en långpromenad med hundarna och sedan träffa mamma på stan. Det får räcka så.

I förrgår var vi och tittade på en lägenhet till sonen. Han gillade den och är klart sugen på att flytta. Bara den lilla detaljen att det är en bostadsrätt och han pluggar... Alltså måste vi som föräldrar gå in och ansvara för den ekonomiska stabiliteten. Förutsättningen är förstås också att priset blir acceptabelt. Många saker som ska klaffa. Vi får se hur det går.

Igår när jag var i Borgholm ringde sonen och berättade att småtjejerna hade haft party med julklappsöppning här hemma. Jag hade fått ett paket med en chokladdoppad marsipangris av min chef och den låg i en påse med julklappar i min klädkammare. Jag hade liksom inte kommit ihåg att ta bort den klappen när jag gömde undan övriga.

Jag blev förstås galet orolig och googlade snabbt fram huruvida marsipan var farligt för hundar. Turligt nog verkade det inte så. Winna mådde dock inget vidare men efter att ha kräkts ett par gånger blev det bättre. Förhoppningsvis kom vi undan med blotta förskräckelsen.

Inga kommentarer: