14 december 2014

Hundmässan, Älvsjö

Jag kom iväg till Hundmässan även om väglaget var lite sisådär. Det var väldigt tomt på E4 så det var bara att ta det lugnt och åka i min egen takt. Jag tog bara med mig Winna för jag kände att det var enklare att ha en hund i folkvimlet på mässan och Elvira mår ju skit om jag sätter henne i bur en stund. Banan vi skulle köra visade sig vara ganska svår. I alla fall tyckte jag det. Ett par sekvenser kände jag mig osäker på hur jag skulle lösa ända fram till start. Tyvärr blev det en disk. Inte på just de momenten jag var osäker på men som en konsekvens av ett av dem. Jag var inte ensam om att diska mig. Tror det var 19 hundar i mål av 51 startande. Nu börjar jag känna en lätt panik med den där sista SM-pinnen...

Kul var det i alla fall att vara på mässan. Jag har inte varit där på ett par år men det känns som om den har levt upp igen. Jag köpte en röd fin stålbur som jag har varit sugen på ett tag nu och schampo och balasam för det var slut hemma. Och så lite smaskigt hundgodis som ska vara i hundarnas julklappar förstås. Tittade också på några av hundarna som deltog i freestyl-SM. Jätteduktiga. Hängde lite med brorsan som var och ställde ut en av sina hundar. Och så tittade jag på Catharina med sin Sally som deltog i ett evenemang för dansksvenska gårdshundar. Catharina intervjuades av Fredrik Steen och han fick jobba hårt på att få tillbaka mikrofonen, fniss :).

Inga kommentarer: