21 december 2014

Fjärde advent

Så underbart skönt med en dag utan att behöva göra något speciellt. Jag behövde det nu. Jag har verkligen njutit. Och solen tittade fram också. Ännu bättre. Fick trevligt sällskap av L med cockerflickorna till skogen. Uppskattat av både mig och hundarna. Jag fick någon att prata med och Elvira och Winna fick någon att busa med.

På kvällen bakade dottern saffranssockerbullar med vit chokladfyllning. Väldigt gott. Plötsligt när vi styrde där i köket kom jag att tänka på att det här kanske är sista julen som barnen bor hemma. Jag menar sonen lär väl med säkerhet flytta snart och dottern kanske börjar plugga på annan ort till hösten.... Nästa år kanske jag får pyssla själv med julförberedelserna. Fy så sorgligt det blev. Ja, sambon brukar inte vara så jättemycket delaktig, men han kanske helt enkelt får bli det.

Som ni märker brottas jag en hel del med känslorna att barnen är stora och börjar bli flygfärdiga. Jag tycker faktiskt att om sonen som är fyra år äldre än dottern flyttar nu så måste hon bo hemma fyra år till!!! Så de gör lika liksom. Det känns dock inte som om dottern är med på den linjen:)

Inga kommentarer: