27 november 2014

Vadstena

Skulle på ett kundbesök till Vadstena idag och ställde in gps:en på gatuadressen. Det är ju inte så att man tror att gps:en ska åka vilse i en sådan liten håla, men tänka sig, det gjorde den. Den visade vägen till slottet. Inte för att jag hade tid att stanna och titta då men eftersom det såg fint ut åkte jag en medveten omväg på hemvägen istället. Passade på att ta dagen bloggbild såklart.

Suckar också lite över hur omständigt det ska vara att byta telefonoperatör. Jisses så mycket tid det har tagit. Och när jag skrev ordet omständig fick jag rödmarkering på det och kunde till min förvåning konstatera att det heter omständlig. I hela mitt 45-åriga liv har jag skrivit omständig och inte omständlig och när jag har hört/läst ordet omständlig har jag varit helt övertygad om att det varit fel. Får väl erkänna att det visst var jag som hade fel i det fallet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Då är du inte ensam om att ha trott att det hette omständlig :)
/Lotta