12 november 2014

Roligare än jag kunde ana

Rallyträningen inomhus drog igång idag och jag hade verkligen längtat efter att på allvar komma igång med Winnas träning inför mästarklassen. Sisådär 10 minuter innan jag skulle åka kom jag på att hon faktiskt löper och när det gäller rallyn brukar det inte vara särskilt populärt att komma med löptik.

Men jag har ju två hundar så Elvira fick agera stand-in. Det gjorde hon med bravur. Hon som inte brukar vara så intresserad av rallyträning var hur sugen som helst och verkade tycka det var jättekul. Jag tror inomhusträning är nyckeln för hennes del. Varmt, torrt och fint. Att få åka ensam med mig gjorde nog inte heller saken sämre. Plötsligt tror jag på att vi även kommer starta i avanceradklassen framöver :).

Winna fick träna på hemmaplan istället. Det gick ju det med, men var förstås inte lika roligt som om hon hade fått följa med på den "riktiga" träningen. Elviras fina framsteg idag kommer naturligtvis leda till att jag tar med båda hundarna varje gång vi ska träna.

Inga kommentarer: