12 oktober 2014

KM agility 2014

Jag är ju lite knäpp när det gäller det där med hundarna så nog kändes det svårt att inte få vara med på årets klubbmästerskap. Eftersom det var lagt till kl 14 så kände jag att det faktiskt skulle vara möjligt att hinna hem trots att jag var i Stockholm med Damklubben. Jag bokade ny tågbiljett för hemfärden av avvek alltså lite tidigare än övriga Damer.

När jag klev av tåget i Norrköping kändes valet inte helt klockrent. Det spöregnade. Jag som inte gillar att köra i regn. Är så skaderädd. Nåja, jag var ju hemma så det var bara att bita i det sura äpplet och åka till klubben. Regnet fortsatte att ösa ner under banbygge och under blåbärsklassen. Men sedan, plötslig, klarnade det upp och solen tittade till och med fram. Inte en regndroppe under själva KMet. Visst var det blött och halt, men ändå så mycket trevligare att springa när det inte regnade.

Vi började med hoppklassen. En lätt bana som båda tjejerna nollade. Inte bara nollade utan tog ledningen. Spännande inför agilityklassen. Med kontaktfält kan vad som helst hända. Även agilityklassen var en bana av enklare karaktär och grymt snabb. I smallklassen höll spänningen i sig ända till sista hund och fram till prisutdelningen. Galet snabba Ajaj gick om oss på tid och blev klubbmästare i small. Winna alltså på andra plats.

I mediumklassen var det inte riktigt lika spännande. De andra nollade hundarna diskade sig så när jag skulle starta Elvira gällde det att se till att komma i mål för att bli klubbmästare. Det lyckades vi med så Elvira vann för andra året i rad. Duktig liten Vira. Jag är jättenöjd med båda hundarna och jätteglad att jag åkte hem. Agility är ju bara så roligt. Tjejerna hälsar att de också tyckte jag valde rätt för fy tusan vilken tråkig helg det hade blivit annars:). En fin dyna som passar perfekt att ha i båten nästa sommar fick vi också. Tack Annette för att du syr så fint varje år.

Inga kommentarer: