22 oktober 2014

Grått och regnigt

Jisses vad konstigt att ha en hel dag ledig och endast en bilbesiktning på att-göra-listan. Den var snabbt avklarad redan vid 10-tiden, med blankt papper dessutom. Skönt!

Tog det rätt lugnt, men åkte sedan in till Norrköping för att köpa present till min farmor som fyller år imorgon och därefter träffa mamma. Hämtade även ut dotterns telefon och pratade med tjejen på Telenor som lämnade ut den. Frågade hur en telefon bör kunna användas och hur den kan bli vattenskadad av vanligt normalt användande, utan att den varit utsatt för vatten.

Fick till svar att hon minsann aldrig någonsin utsatte sin telefon för att t ex vara i badrummet, ej heller i köket om hon kokade mat, eller använde den ute om det regnade. Kände att det inte var stor idé att fortsätta den diskussionen. Aldrig ha den i köket om man kokar mat.... Det är väl inte precis så att man håller den i ångan ovanför en kastrull med kokande vatten, men nog tusan ska man väl kunna ha den i köket, eller? Jag var arg så jag kokade när jag gick därifrån. Hm, undrar om jag borde haft telefonen i fickan då...

Mamma och jag åkte lite ärenden och avslutade sedan med fika hos henne. Mysigt <3

Inga kommentarer: