24 augusti 2014

Södertälje, dag två

Underbara älskade små hundar, så duktiga de har varit. Winna har nollat alla sina fyra lopp. Elvira har nollat två och fått fem fel i två, men i ett av femfelsloppen glömde jag banan (trött på mig själv). Dessutom har jag kört Jack idag och nollat två av loppen. De andra två kan vi glömma för då var han så påverkad av skott (det ligger en skjutbana i närheten av klubben vi var på) att det knappt gick att köra med honom.

För en gångs skull har det också varit lite stolpe in istället för stolpe ut, åtminstone för Elviras lag 2+2. Vi lyckades få ihop två SM-pinnar. Småttingarna Sörpings Qvicka tog en SM-pinne och var åtta hundradelar från en andra (stolpe ut...). Summan efter helgen är att båda lagen är en SM-pinne från att vara kvalade. Nog kan man väl säga att det finns hopp :)

Direkt efter tävlingen åkte jag till svärmor och svärfar för att fira svärmors födelsedag. Kände mig riktigt rätt klädd i svettiga agilitykläder, men vad tusan, jag var ju där i alla fall :)

Inga kommentarer: