28 augusti 2014

Från opepp till pepp

Det var nu rätt länge sedan jag höll i någon agilitykurs på Bruksa. VT 2013 tror jag det var. Men idag var det dags igen och jag kan nog lugnt säga att jag kände mig ganska opepp. Det är inte särskilt roligt att jobba till kl 17, åka hem, kasta i sig något att äta, byta om, stressa ut med hundarna på en kort kvarterspromenad för att hinna vara på klubben vid 18.15-tiden. Det dåliga samvetet mot hundarna skriker inom mig när det blir så.

Dessutom var jag innerligt irriterad över att inte kunna ha med hundarna till klubben då man nu inte ska få ha bilen nere vid banan. För mig känns det inte aktuellt att lämna hundarna i bilen utan tillsyn uppe på parkeringen när jag håller kurs.

I alla fall, kursarna dök upp och som vanligt kändes det roligt när vi väl kom igång. Det blir nog en riktigt bra kurs, det här med :)

Inga kommentarer: