7 juni 2014

Göteborg, dag två

Så var det dags för de individuella loppen. Det var ganska mycket gnäll på banornas underlag igår så då valde arrangörerna att flytta klass 3-banan. Meningen var förstås att det skulle bli bättre men då hade de nog inte tänkt sig att det skulle regna hela natten. Resultatet blev att klass 3-banan istället för att vara ojämn med högt gräs, var slätare, men full av vatten.

Jag var glad att jag banvandrade i gummistövlar. Det kändes inte det minsta roligt att slafsa omkring och där slalom stod var det som värst, både där hundarna skulle köra och där människorna skulle springa. Var nästan sugen på att stryka mig. Banan i sig var väldigt rolig och kändes bra och utmanande för isynnerhet Winna. För Elviras del skulle det bli svårare.

Winna började fint men den sekvens där jag hoppades hon skulle klara sig bättre än Elvira (en tunnel under A med distanshandling) lyckades vi inte klara. Jäkligt synd. Sedan gick hon ganska sakta i slafsslalomet, men för övrigt fint. Elvira fixade heller inte tunnelsekvensen och var allmänt klistrig. Gick förstås ur slalom också. Disk för båda två alltså.

Hoppbanan byggde de om ordentligt så att vi skulle slippa de blötaste delarna vilket var skönt. Den kändes ganska lätt och det var bara fart som gällde. Jag försökte ösa på med Winna men blev lite slarvig och tappade bort henne. Med Elvira ville jag så gärna få till det, men icke. Hon var hoppig och klistrig och tittade bara på mig. Till och med så mycket att hon hamnade tokigt vid ett hinder och gick under det. Har aldrig någonsin hänt förut. Sedan såg hon inte första slalompinnen hur jag än försökte. Då kändes det inte jätteroligt med agility längre.

Måste nog träna något i veckan för det här genrepet inför SM gav inget vidare självförtroende. Positivt idag var vädret. Inget regn utan mestadels sol. Mycket skönare så.

Inga kommentarer: