1 juni 2014

Funkisdag - lång som tusan

Söndag och hemmatävling. Klass ett och två med dubblerade hoppklasser och bara möjlighet att köra på en bana även om vi hade byggt upp två för att spara lite tid. Över fyrahundra anmälda starter innebar en väldigt lång dag. För egen del var jag på plats 06.15 och hemma igen vid 21-tiden, men det fanns de som startade ännu tidigare. Då är det väl inte så konstigt om man känner sig som en urvriden trasa när man kommer hem. I synnerhet när vi hade ganska knappt med funktionärer och därför inte kunde ha paus en endaste klass.

Nåja, jag tyckte vi gjorde ett bra jobb allihop. Vi slet verkligen för att få ihop det. När jag tänker efter hade jag faktiskt paus från mitt arbete som speaker i en klass. Dagens första för då fick jag äran att köra Uno, eftersom Unos matte hade ont i ryggen. Och som vi körde, Uno och jag. Han gick superbra och till och med så bra att vi placerade oss som trea och tog en pinne! Jättekul.

2 kommentarer:

Carina sa...

Unos pinnlopp missade jag som hade sovmorgon...så kul!! Var det ingen som filmade?

Maria sa...

Nä, det var nog ingen som hade tid att tänka på att filma. Men det var synd, för det hade varit kul att se. Säkert för matten också som stod i köket och missade allt.