29 juni 2014

Annan träning

Visst tränar jag lite annat än bara agility med hundarna men det är sällan jag gör det med någon form av instruktör. Idag var Winna, jag, L och Malva hos Cattis i Svärtinge och fick lite bra träningshjälp. Jag behövde tips om hur jag ska träna in några av momenten i rallylydnadens mästarklass och L behövde en del lydnadstips. I läxa till nästa gång har jag bl a att börja klickerträna. Tror faktiskt att det kan vara något som passar Winna och jag vet egentligen inte varför vi inte har kommit igång med det. Dessutom ska jag träna mig själv på att vänta ut henne så att hon börjar tänka mera själv. Det blir nog svårast av allt :).

Äntligen har jag också hunnit klippa pälsmonstret Elvira. Det känns som en tyngd föll från mina axlar. Jag har verkligen inte orkat ta tag i det för jag vet att det är ett flera-timmars-projekt. Men nu är det i alla fall gjort. Så skönt!

Inga kommentarer: