26 juni 2014

Bästa dagen på länge

Efter att ha haft det lite körigt på jobbet var det väldigt, väldigt roligt att på min lediga dag ha en Annica-Aller-kurs inbokad. Att sedan vädret var perfekt gjorde ju inte saken sämre. Jag valde att köra med Winna i första hand och det gick jättebra. Vi jobbade mycket med svängträning och det är precis vad vi behöver. Att få till fina tighta svängar utan att tappa fart. Självklart fick Elvira också köra en del och som vanligt när vi är på kurs var hon en riktigt stjärna.

Efter kursen skulle Theo på behandling. Vi åkte bara han och jag. När han var klar kastade vi boll och busade runt lite och åkte sedan vidare för att gå en promenad vid kanalen. Där stötte vi på en del kända ansikten vilket resulterade i en hel del prat. Vi passade också på att köpa glass på Smultronstället. Theo vet förstås att även hundar får glass där så han pep och gnällde när vi stod i kön. Glassen var väldigt god, hälsar han, även om han frös så han skakade när han åt :). Mysigt att rå om bara honom ett par timmar.

Dottern har åkt in till stan för att vara på Bråvalla-festivalen i tre dagar. Jag önskar att jag bara kunde känna glädje för hennes skull. Hur kul är det inte att få hänga med kompisar, vara på festival, parta och leva livet. Jag vill inte känna oro för att någon ska hälla droger i drickan eller våldföra sig på henne. Varför kan inte alla bara vara snälla mot varandra? Nåja, jag får sluta tänka sådär. Hon kommer säkert ha hur kul som helst <3

Inga kommentarer: