18 maj 2014

Tävling Stockholm Södra BK

04.15 alltså. Vidrigt att behöva gå upp så tidigt även om anledningen är rolig. Enkel agilityklass och dubbel hoppklass var det som bjöds idag. Jäkligt kluriga hoppbanor och en springig agilitybana. Första hoppklassen var Elviras och då var det blött i gräset och glashalt. Inte kul att försöka springa fort då. Inte gick det vidare bra heller, men vi kämpade oss i mål med 13.32 fel. Trodde väl knappast att det skulle räcka någonstans även om det var väldigt många som diskade sig. Men man ska aldrig ge upp. Vi kom sexa och det räckte till en SM-pinne. Jisses. Winna gjorde ett fint nollat lopp, men tyvärr räckte tiden bara till en 13e-plats. Det var klart många fler som kom i mål i small-klassen. Torrare gräs gjorde nog en hel del.

Banvandringen till agilityklassen var snärjig. Den var samtidigt som jag snart skulle starta Winna i första hoppklassen. Tur att inte banan var alltför svår kunde man tycka. Inte hjälpte det. Jag var lite väck i huvudet tror jag för jag glömde vart jag skulle och vimsade runt. Visserligen räddade vi situationen men när vi sedan kom till slalom som var näst sista hindret halkade jag och ramlade omkull. Elvira gick ur så det var bara att börja om. Fem fel och lite tidsfel ledde verkligen ingenstans på denna snabba bana. Till Winnas lopp skärpte jag upp mig och vi nollade. Även här gjorde hon ett riktigt bra lopp men det blev bara en 15e plats.

Sista hopploppet var ungefär i svårighetsklass som det första och många diskade sig. Så även Elvira och jag tyvärr. Trodde det gick bättre med Winna fast hon fick en femma i slalomingången. Det visade sig att hon hade sprungit förbi ett hinder bakom ryggen på mig så vi var visst diskade vi med. Strunt samma för hon gjorde ytterligare ett bra lopp. Kul dag. Duktiga hundar. Mindre duktig förare. Galet trött när jag kom hem. Somnade som en gris i soffan. Nu blir det sängen istället.

Inga kommentarer: