20 maj 2014

Lagtävling Stockholm Södra

Nytt SM-år och dags för första lagstarterna. Elviras lag är detsamma som förra året men Winna har två nya lagkamrater och en gammal.

Jag är galet nöjd med mina hundar. Vi nollade alla fyra loppen. Dessutom körde jag Jack i Smallaget och nollade hopp men fick en femma i agility.



Resultatet för Elviras lag överträffade allt vi tidigare gjort. Vinst i båda klasserna. Helt otroligt fantastiskt!

Winnas lag hamnade femma i agilityklassen och trea i hoppklassen så det räckte tyvärr inte till några SM-pinnar den här gången. Jäkligt fina lopp fick vi till allihop i alla fall :).

När vi ändå skulle till Stockholm hängde sambon med för vi hade hittat en intressant bil. Förhoppningarna var stora men grusades även denna gång av att bilen var för skavankig. Undrar om vi kommer hitta någon som "duger" åt oss :). Turligt nog kunde jag åka hem med mina lagkamrater så sambon och Theo slapp vänta tills tävlingen var klar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt Maria! Bra jobbat!