16 maj 2014

Fin fredag

Industrilandskapet i Norrköping kan fotas i det oändliga. Det är verkligen vackert, och extra vackert när det är fint väder. Sambon och jag åkte till Finspång efter jobbet för att titta på bilar. Tyvärr hittade vi inget som föll oss i smaken. Stannade även till på en bilfirma i Svärtinge på hemvägen men inte heller där fanns något roligt.

Jag får hålla tillgodo med den nya cykeln vi fick på köpet när vi köpte datorn. Det var två veckors leveranstid på den och idag var det dags att hämta den. Det är ju inte den största cykeln och knappast heller den bästa, men den funkar säkert att ställa inne i stan och cykla kortare turer på.

Hastigt och lustigt blev det bestämt att jag ska åka med mannen i mitt liv till Göteborg imorgon. Han ska ju springa Göteborgsvarvet och de vänner han skulle åka med fick hoppa av i sista sekunden. En var sjuk och den andra skadad. Det är inget vidare att köra fram och tillbaka själv när man har sprungit 21 km så då rycker jag in. Funderade faktiskt allvarligt på om jag inte skulle försöka ta mig runt jag också (med lånad nummerlapp). Men det kanske är att ta sig vatten över huvudet när man inte har tränat något. Skulle också gissa att det kan bli lite svårt att genomföra agilitytävlingen på söndag om benen är som klubbor. Jag körde ett eget litet pass här hemma istället. Pass tre - vecka 1 = check.

Inga kommentarer: