13 maj 2014

Inspiration

Läste ett inlägg på FB om en tjej som löptränade med sin sheltie. De sprang nu en mil tillsammans. Hon hade använt sig av en app som hette C25K för att komma igång med träningen. Jag är ju sugen på att träna både mig och sheltien (och pudeln förstås) så jag blev inspirerad av inlägget och laddade ner appen. Winna och jag gav oss iväg till skogen och gjorde vårt första pass. Efter 8 veckors träning ska vi förhoppningsvis åtminstone orka springa 5 km. Ni kanske tycker det låter larvigt lite, men för mig skulle det vara helt fantastiskt om jag kunde springa så långt utan att stanna.

Den som har följt min blogg vet att jag varje vår får ett infall av träningsvilja och det brukar sällan leda till särskilt många träningspass, men kanske den här gången :). Just idag var det i alla fall roligt.

Inga kommentarer: