1 maj 2014

Rallylydnadstävling Söderköping

Jag var inte överdrivet laddad inför dagens rallylydnadstävling. Dels för att jag kände mig dåligt förberedd träningsmässigt och dels för att vädret var kallt och blåsigt. Men ibland är det kanske bättre så. Det drar liksom ned förväntningarna på resultat också.

Banan visade sig vara väldigt bra och då kändes det genast lite bättre. Winna gick bra under uppvärmningen och det kändes också bra. Plötsligt infann sig den där tävlingsglädjen igen. Och jädrar vad bra det kändes när vi kom igång. Först lite nos, men sedan var hon med mig och jag med henne. Inget tjafsande, inget skällande, inget att jag tryckte henne med mitt kroppspråk. Bara samarbete och glädje. Visst, missade vi ett moment helt (sitt-stå-ligg) och visst fick vi en hel del avdrag på backandet, men resten! Resten var så positivt. Och kvalificerade blev vi på 80p. Vi ökar poängen i avanceradklassen sakta men säkert.

Visst vet jag att domarna alltid hittar positiva saker att skriva, men kommentaren att vi får det att se lätt ut kändes väldigt glädjande.

Inga kommentarer: